1.3 Önkormányzatok elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása


Csatlakozási feladatok 1. kategória (lakosság 3000 fő alatt)

Elszámolható maximális bruttó összeg (Ft)
2. kategória (lakosság 3000-10000 fő között)

Elszámolható maximális bruttó összeg (Ft)
3. kategória (lakosság 10000 fő felett)

Elszámolható maximális bruttó összeg (Ft)
1.3
Önkormányzatok elektronikus ügyintézéséhez
kapcsolódó feltételek kialakítása
0 770 000 1 440 000

Az elektronikus ügyintézés a 3000 fő feletti önkormányzatok számára kötelezően elvégzendő tevékenység.

Tervezhető:

Elvégzendő feladat: csatlakozás az ASP elektronikus ügyintézési szolgáltatás rendszeréhez és ennek segítségével elektronikus ügyintézési szolgáltatás nyújtása az állampolgárok és a vállalkozások felé az ASP tájékoztatási portálon megjelölt módon.

Önkormányzati feladatok:

Elektronikus Ügyintézési portál

Az Elektronikus Ügyintézési portál más néven az Önkormányzati Hivatali Portál (a továbbiakban: Portál) az önkormányzati ASP Központban az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az ASP Központot igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által választott szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vételére.

Az Elektronikus Ügyintézési Portál az ASP Központban működő szakrendszerekhez kapcsolódó ügyfél oldali elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat tartalmazza. Amennyiben a csatlakozó önkormányzat nem az ASP által fejlesztett Települési portál bevezetését választja, az ASP Portálrendszer Elektronikus Ügyintézési portált (ELÜGY) a már meglevő honlapján kell hozzáférhetővé tenni

Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:

  1. Adóegyenleg lekérdezés: Az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak másodlagos azonosítóként az Ügyfélkapus azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott településen belül személyes egyenlegét, vagy azon személyek (természetes vagy jogi) egyenlegét, amelyeket mint képviseleti joggal felruházott személyként összerendelési nyilatkozatban kérelmezett az önkormányzatnál.
  2. Ügykövetés: A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk, az ASP Központban elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére, az ügyeik aktuális ügyintézési státuszának interneten keresztüli megismerésére. Az elektronikus ügyintézés keretében benyújtott küldemények, iratok, beadványok esetében lehetőséget biztosít a státuszinformációk lekérdezésére.
  3. Ügyindítás: Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása. A település és az ügy kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi az ASP Központba. A Központ továbbítja a település iratkezelőjének, amely érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg a helyi adó, valamint az ipar és kereskedelmi ügyekben lehet űrlapot beadni, azaz elektronikusan ügyet indítani. Az ügyindítás bejelentkezéshez kötött szolgáltatás.

Regisztráció

A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban regisztrációhoz kötöttek. A regisztráció előfeltétele, hogy a felhasználó rendelkezzen Ügyfélkapu azonosítóval. Ügyfélkapun bármely természetes személy regisztrálhat. A felhasználó a személyes ügyfélkapus azonosító létrehozását kezdeményezheti bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten. Amennyiben külképviseleten kíván regisztrálni, kérjük, előtte telefonon egyeztessen az adott képviselettel.

Az Ügyfélkapu regisztrációról részletesen a Kormányzati Portálon olvashat. A Portálon történő regisztrálás során az alábbi személyes adatokat kell megadni:

Az azonosítás Ügyfélkapu segítségével történik. Az első belépéskor létrejön az ASP elektronikus ügyfél személyes fiók, amelyben személyre szabott beállítások és adatok adhatók meg, melyek később módosíthatók.

Szolgáltatás igénybevétele

Az ASP Központ ügyféloldali szolgáltatásait az állampolgárok a Portálon keresztül vehetik igénybe. Az ügyfeleknek ki kell választaniuk, hogy melyik, az ASP Központhoz csatlakozott településen szeretnének ügyet intézni, ezután vehetik igénybe az ASP szakrendszerek kínálta ügyintézési lehetőségeket. Mivel a szakrendszerek használata nem kötelező, ezért az ügyfelek számára nyújtott ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet.
(Forrás: http://alkalmazaskozpont.asp.lgov.hu/altalanos-informaciok)

IP Monitoring Kft. több tucat önkormányzatnál elvégezte a két kötelező ÁNYK űrlap tervezését , közreműködött az auditálásban, publikálásban (2016. július 1.-jén hatályba lépett szabályozás alapján minden önkormányzatnak el kellett készíteni két ÁNYK keretprogramban feldolgozható K01 (Űrlap közigazgatási szerv határozatának felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához) és P26 (Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben). E két ügy a határidőt követően már csak elektronikusan intézhető, papíralapon nem nyújtható be dokumentum az illetékes járásbírósághoz.

Ajánlat:

Az ASP migrációs pályázatírással, projektmenedzsmenttel, alkalmazandó dokumentumokkal kapcsolatosan elsősorban a saját pályázatíróval való együttműködést javasoljuk, informatikai eszközök beszerzésével a saját rendszergazda vagy informatikai beszállító, informatikai biztonsági szabályzattal kapcsolatosan az elektronikus információs rendszerek biztonságáért felelős bevonásával (ha vannak).

Ha a pályázattal, szolgáltatással, csatlakozási feladatokkal kapcsolatban kérdése, kérése van, akkor keressen meg az elérhetőségeken.

Az IP Monitoring Kft. vállalja az ASP csatlakozással kapcsolatos szolgáltatások teljes körű elvégzését (előleg nélkül, referenciával, garanciával):

Kérjen ASP migrációs ajánlatot, szolgáltatásra vonatkozó szerkeszthető Ajánlattételi felhívás minta: Ajánlattételi felhívás minta letöltése

Tisztelt Partnereink! Migrációval kapcsolatos probléma, kérdés esetén az E-Szoftverfejlesztő Kft-t keressék, az alábbi elérhetőségeken:
eszoftirodafgy@gmail.com, migracio@eszoft.hu, telefon: +36 44 449 153, +36 70 775 32 97