ASP által biztosított Portálrendszer


Az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016 (VIII. 31.) Kormányrendelet módosításáról szóló 100/2017. (IV. 28.) Kormányrendelet megszüntette az önkormányzati települési portálrendszer (mint ASP szakrendszer) opcionális csatlakozási lehetőségét.

Figyelembe véve az önkormányzatok anyagi lehetőségét, főként a kis lakosságszámú települési önkormányzatoknak javasolt csatlakozni az ASP portál rendszeréhez (ingyenes).

Ha a későbbiekben a saját honlap teljesíti a követelményeket, akkor az működtethető.

„14/A. § (1) Az önkormányzati települési portál rendszer igénybevételére e § rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) Az e-közigazgatásért felelős miniszter a települési honlapok jellemzőivel kapcsolatosan felmérést végez, amelynek keretében a települési önkormányzat nyilatkozik arról, hogy a jogszabályban meghatározott tartalmi követelményeket a 12. § (2), (5) vagy (6) bekezdésében megjelölt határidőig

a) önálló honlap fenntartásával vagy

b) az önkormányzati települési portál rendszer igénybevételével teljesíti.

(3) Az önkormányzat az önkormányzati települési portál rendszer igénybevétele esetén – ha a jogszabályi követelményeket teljesíti – bármikor dönthet úgy, hogy a továbbiakban önálló honlapot tart fenn.

(4) A feltöltött tartalmakért az önkormányzati települési portál rendszer igénybevétele esetén is az önkormányzat felel.”


ASP által biztosított Portálrendszer


Az önkormányzati ASP projektben összesen négy portál valósul meg:

A. Települési portál: helyi információs, tájékoztató felülete

B. Elektronikus Ügyintézési portál: az elektronikus ügyintézés helyszíne

C. Intranet portál: önkormányzati ügyintézői és testületi belső munkafelület

D. ASP tájékoztató honlap: az önkormányzati alkalmazásközpont portálja


A. Települési portál

Az ASP Portálrendszer részeként a Települési portál opcionálisan, akár önállóan is választható, amely elsősorban hírközlő, információs, tájékoztató feladatokat tölt be, a települést mutatja be, aktuális híreket és információkat közöl az állampolgárok számára.

Különösen ajánljuk azoknak az önkormányzatoknak:

Az ASP Központ szakrendszereinek használata a csatlakozás után ingyenes. A Települési portál esetében az önkormányzatnál csak a tartalmi, szerkesztési költségek jelentkeznek, a műszaki üzemeltetés költségei már az ASP Központot terhelik.

Az Önkormányzati települési portálrendszer a „hagyományos” települési hír- és információs honlapok tartalmán és szolgáltatásain (Önkormányzati települési portál) kívül elektronikus ügyintézői felületet biztosít a lakosság és a vállalkozások számára (Elektronikus ügyintézési portál).


Az Önkormányzati települési portál főbb jellemzői:

Tartalomkezelés: a települési portál egy nyílt forráskódú szoftverre, a Drupal portálmotor és tartalomkezelő eszközre épül. A Drupal egy könnyen kezelhető, felhasználóbarát rendszer, amely a település híreinek, információinak, dokumentumainak feltöltéséhez, karbantartásához alapszintű szövegszerkesztési és Internetes ismeretekkel is használható. A Drupal tartalomkezelő alkalmazása lehetőséget biztosít a megfelelő jogokkal rendelkező önkormányzati felhasználók számára, hogy a portálon szabványos szerkesztőfunkciók segítségével szöveges, táblázatokkal, illetve képekkel, videókkal illusztrált információkat helyezzenek el, és azok jóváhagyást követően Interneten keresztül elérhetők legyenek.

Portál arculat: a Települési portál esetében három különböző arculat közül választhatnak az önkormányzatok. A szerkezetkész honlap a kiválasztott külsővel kerül telepítésre az ASP Központ rendszerén az önkormányzat számára. Testre szabhatóság: a Települési portál a csatlakozó önkormányzatok számára több ponton is lehetőséget ad az ASP-portálséma testre szabására. A szerkezeten nem változtatva az önkormányzati tartalomfelelős egyéni beállításokat alkalmazhat:

Tárhely: az ASP központ az előzetes tanulmányok alapján 1 GB tárhely áll rendelkezésre települési portálonként.

Portál működtetés: a Települési portál üzemeltetését a NISZ (Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.) végzi, amely számos fokozott szintű IT biztonságot és kiemelkedően magas rendelkezésre állást igénylő kormányzati rendszert üzemeltet jelenleg is. A portál telepítését követően az önkormányzatnak műszaki üzemeltetési feladata nincs, a NISZ, mint az ASP Központ rendszereinek üzemeltetője minden ilyen jellegű munkát átvállal. A tartalom feltöltési és karbantartási feladatok ellátásáért az önkormányzat által kijelölt munkatárs felelős, az önkormányzatoknak csak a honlap szerkesztésével kell foglalkoznia.

(forrás: http://alkalmazaskozpont.asp.lgov.hu/altalanos-informaciok)


Tisztelt Partnereink! Migrációval kapcsolatos probléma, kérdés esetén az E-Szoftverfejlesztő Kft-t keressék, az alábbi elérhetőségeken:
eszoftirodafgy@gmail.com, migracio@eszoft.hu, telefon: +36 44 449 153, +36 70 775 32 97