Helyzetfelmérés információk
Tisztelt Jegyző Asszony/Úr!
A KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez
című pályázati felhívás keretében az 1.2. Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása feladat
során megbízásunk és a felhívás értelmében az ASP működési kereteinek megfelelően, módosításra kerül a
Hivatal IT biztonsági szabályzata.
Tervezett munka:
- A Hivatal és szervezeti egységei jelenlegi és elvárt biztonsági
szintjének megállapítása
- Az önkormányzat(ok) által használt elektronikus információs rendszerek
felmérése (települési és nemzetiségi önkormányzatonként),
- Az elektronikus információs rendszerek biztonsági osztályához tartozó
védelmi intézkedések meghatározása, kockázatértékelés előkészítése
- Az informatikai rendszerek biztonsági osztályához előírt védelmi
intézkedések megvalósulásának felmérése (adminisztratív, fizikai és logikai
követelmények teljesülése az állami és önkormányzati szervek elektronikus
információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott
technológiai biztonsági, valamint a biztonságos információs eszközökre,
termékekre, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra
vonatkozó követelményekről szóló 41/2015. (VII. 15.) BM. rendelet alapján
- A hiányosságokról készült Cselekvési terv előkészítése
A helyzetfelmérésre kérem készítse elő az alábbiakat
(ha vannak):
- meglévő, informatikai biztonsági tárgyú szabályzatok (ha azok egyedileg készültek, az elkészítendő
Informatikai biztonsági szabályzathoz alap adatként kérik felhasználni),
- dokumentumok, nyilvántartások (pl. hardver/szoftver nyilvántartás, jogosultsági nyilvántartás, kiosztott
kulcsok nyilvántartása),
- kockázatfelmérések, kockázatértékelések
- rendszergazda szerződés(ek)
- az elektronikus információs rendszerek biztonságáért felelőssel kapcsolatos dokumentumok (IBF kinevezési
okirata, vagy a megbízási szerződés kivonata, az IBF felsőfokú végzettsége és szakirányú képzettsége)
- az informatikai eszközök karbantartásával kapcsolatos dokumentumok (munkalapok)
- vagyonvédelmi rendszerrel kapcsolatos dokumentumok (pl. távfelügyeleti szerződések),
kód/kulcsnyilvántartás
Ha a felméréshez szükséges információk biztosításával, az érintettek közreműködésével hiánytalanul megtörténik a
Hivatal által használt információs rendszerek elvárt biztonsági osztályához tartozó követelmények
megvalósulásának ellenőrzése (tételesen: a Hivatal hogyan teljesíti az előírtakat), akkor közreműködünk az
Osztályba sorolás és védelmi intézkedés (NEIH-OVI) űrlapok kitöltésében.
A nem ellenőrizhető követelményeket a NEIH számára készülő űrlapokon nem teljesítettnek kell tekintenünk, melyek megszüntetésére a Hivatalnak intézkedéseket kell hoznia (Cselekvési terv).
A tervben megjelölt határidők lejárta után a hatóság helyszíni ellenőrzést tarthat.
Ha kérdése van, kérem keressen elérhetőségeinken.
Ajánlat:
Iratkezelési rendszer fejlesztőjeként az irattározási folyamat alapos ismeretével rendelkező szakértő
csapattal együttműködve komplett szolgáltatás keretében vállaljuk mindkét szabályzat elkészítését a
támogatási összegen belül, a szabályzatokat szükség esetén az ASP csatlakoztatási projekt fizikai
befejezéséig, 2018. június 30-ig aktualizáljuk (figyelembe véve az egyes szakrendszerek csatlakoztatási
időpontját és az ellenőrzéseket, jóváhagyásokat).
Pályázat-technikailag javasolt az ASP szolgáltatások, köztük a szabályzatok egységes kezelése. Kérjen
ajánlatot bármely szolgáltatásra,
töltse le a szerkeszthető Ajánlattételi
felhívást
Az IP Monitoring Kft. vállalja az ASP csatlakozással kapcsolatos szolgáltatások teljes körű elvégzését:
- Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása
- Önkormányzatok elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása
- Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja (szakrendszerek szállítójával
együttműködve)
- Tesztelés, élesítés (szakrendszerek szállítójával együttműködve)
- Egyedi igény esetén pályázatírás, eszközbeszerzés
Figyelem: az ajánlatkéréseket és az ajánlatok beérkezését is megfelelően dokumentálni (postai
feladás bélyegzője/faxjelentés/érkeztetés/iktatás) szükséges.
Tisztelt Partnereink! Migrációval kapcsolatos probléma, kérdés esetén az E-Szoftverfejlesztő Kft-t keressék, az alábbi elérhetőségeken:
eszoftirodafgy@gmail.com,
migracio@eszoft.hu, telefon: +36 44 449 153, +36 70 775 32 97